Gwarancja i serwis
Przejdź do zgłoszenia awarii i otrzymaj pomoc techniczną
- VIDIS SA z siedzibą w Bielanach Wrocławskich, ul. Logistyczna 4, 55-040 Bielany Wrocławskie, zwana dalej „Gwarantem”, udziela gwarancji na produkty marki Defenzo, zakupione i użytkowane na terytorium Unii Europejskiej, zwane dalej „Produktem”, pod warunkiem użytkowania go zgodnie z przeznaczeniem, możliwościami technicznymi oraz w sposób zgodny z instrukcją obsługi i wszystkimi pozostałymi, przekazanymi kupującemu dokumentami technicznymi.
- Autoryzowanym Serwisem dla Produktów marki Defenzo jest Serwis VIDIS SA, ul. Logistyczna 4, 55-040 Bielany Wrocławskie, do którego należy zgłosić i dostarczyć Produkt objęty niniejszą gwarancją. Wszelkie naprawy Produktów przeprowadzane są w siedzibie Autoryzowanego Serwisu.
- Uprawnionym z tytułu gwarancji jest podmiot, który dokonał zakupu Produktu na użytek własny, zwany dalej „Kupującym”. Uprawnionym z tytułu gwarancji nie jest podmiot, który dokonał zakupu Produktu na użytek komercyjny, w tym w szczególności w celu jego dalszej odsprzedaży.
- Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Gwaranta o wystąpieniu wady, jednak nie później niż w terminie 2 dni od daty jej wykrycia. W razie niedopełnienia powyższych obowiązków, Kupujący traci uprawnienia wynikające z gwarancji.
- Wszystkie produkty marki Defenzo zakupione i użytkowane na terytorium Unii Europejskiej objęte są gwarancją door-to-door.
- Gwarancja udzielana jest na okres ustalony przez Gwaranta indywidualnie dla każdego Produktu. Szczegółowe informacje dotyczące okresu gwarancji na Produkty zawarte są w kartach Produktów, dostępnych na stronie defenzo.pl
- Gwarancja obejmuje jedynie ukryte wady fizyczne, powstałe z przyczyn tkwiących w Produkcie.
- Gwarancją nie są objęte wady powstałe z przyczyn, za które Gwarant nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności:
- uszkodzenia mechaniczne niebędące następstwem procesu produkcyjnego, w tym w szczególności powstałe podczas transportu i przeładunku,
- uszkodzenia lub wadliwe działanie spowodowane niewłaściwym użytkowaniem lub nadużywaniem Produktu, niedbałością Kupującego lub stosowaniem produktu niezgodnie z instrukcją obsługi,
- uszkodzenia powstałe w wyniku działań lub zaniechań Kupującego lub osób trzecich,
- zastosowania Produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem,
- błędów projektowych instalacji, nieprawidłowego doboru Produktu,
- nieprawidłowego montażu, konserwacji, magazynowania i transportu,
- uszkodzenia powstałe w wyniku stosowania nieoryginalnych lub niezgodnych z zaleceniami producenta akcesoriów oraz materiałów eksploatacyjnych i montażowych,
- uszkodzenia powstałe w wyniku nieprawidłowej eksploatacji Produktu, w szczególności poprzez zastosowanie niewłaściwych środków czyszczących lub konserwujących,
- uszkodzenia powstałe w wyniku zużycia elementów podlegających naturalnemu zużyciu,
- uszkodzenia powstałe w wyniku zdarzeń losowych (np. przepięć w sieci energetycznej, nieprawidłowego napięcia zasilającego, podłączenia Produktu do nieuziemionego gniazda zasilającego) i siły wyższej (np. powódź, pożar, wyładowania atmosferyczne, korozja),
- Gwarancja nie obejmuje opakowania Produktu, części podlegających normalnemu zużyciu oraz części i materiałów eksploatacyjnych.
- Gwarancja nie obejmuje wykonywanych przez Autoryzowany Serwis czynności takich jak: konfiguracja urządzenia, czyszczenie i konserwacja, okresowy przegląd. Wymienione usługi są wykonywane odpłatnie.
- Kupujący traci uprawnienia wynikające z Gwarancji w przypadku, gdy stwierdzono:
- dokonanie jakichkolwiek zmian konstrukcyjnych, technicznych, technologicznych lub montażowych w Produkcie,
- naruszenie konstrukcji Produktu w wyniku działania lub zaniechania Kupującego, osób trzecich lub siły wyższej,
- dokonanie jakichkolwiek przeróbek, poprawek i innych modyfikacji w Produkcie,
- dokonanie napraw przez inne podmioty/osoby niż Gwarant,
- dokonanie dostrojenia lub naprawy Produktu przez osoby nieuprawnione,
- naruszenie plomb gwarancyjnych,
- niekompletność Produktu,
- zmianę, usunięcie lub zatarcie numerów seryjnych Produktu, wskutek czego stały się nieczytelne.
- Wady Produktu zostaną usunięte przez Autoryzowany Serwis w terminie ustalonym z Kupującym, nie dłuższym jednak niż 14 dni, liczonych od dnia doręczenia Produktu do Autoryzowanego Serwisu.
- W przypadku konieczności zamówienia części zamiennych lub wykonania nietypowej naprawy, Gwarant zastrzega sobie prawo do wydłużenia okresu usunięcia wady przez Autoryzowany Serwis; czas ten jednak nie będzie dłuższy niż 30 dni, liczonych od dnia doręczenia Produktu do Autoryzowanego Serwisu.
- W okresie obowiązywania gwarancji, Gwarant zobowiązuje się w pierwszej kolejności do usunięcia wady Produktu poprzez jego naprawę. Jeśli naprawa Produktu jest niemożliwa o przeprowadzenia, Gwarant zobowiązuje się do wymiany Produktu na wolny od wad (nowy lub inny o porównywalnych, ale nie gorszych parametrach w przypadku braku dostępności Produktu) lub zwrotu zapłaconej ceny w terminie 30 dni liczonych od dnia doręczenia Produktu do Autoryzowanego Serwisu.
- Okres gwarancji na Produkt ulega przedłużeniu o czas naprawy i jest on liczony od dnia doręczenia Produktu do Autoryzowanego Serwisu do dnia doręczenia go Kupującemu po naprawie. W przypadku wymiany Produktu na nowy lub inny, wolny od wad, gwarancja biegnie na nowo w stosunku do całego wymienionego Produktu i jest liczona od dnia doręczenia go Kupującemu. W przypadku wymiany części Produktu, gwarancja biegnie na nowo wyłącznie w stosunku do tej wymienionej części Produktu i jest liczona od dnia doręczenia naprawionego Produktu Kupującemu.
- Akcesoria dołączane do Produktów objęte są taką samą Gwarancją jak Produkt. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych akcesoriów oraz wad wynikających z naturalnego zużycia.
- Gwarant nie jest zobowiązany do dostarczenia Kupującemu produktu zastępczego na czas trwania procedury reklamacyjnej.
- Realizacja uprawnień gwarancyjnych dokonywana jest na podstawie przedłożenia dowodu zakupu Produktu i zaakceptowania przez Kupującego w formularzu zgłaszania awarii warunków zawartych w niniejszej Gwarancji.
- Kupujący zobowiązany jest zgłosić wadę Produktu za pomocą formularza zgłaszania awarii.
- Po dokonaniu wstępnej weryfikacji zgłoszenia, Gwarant podejmie próbę zdalnego rozwiązania problemu, a następnie - w przypadku konieczności odesłania Produktu do Autoryzowanego Serwisu - przekaże Kupującemu instrukcje przygotowania Produktu do wysyłki do Autoryzowanego Serwisu i zleci odbiór przesyłki w firmie spedycyjnej
- W celu usprawnienia procesu doręczenia Autoryzowanemu Serwisowi wadliwego Produktu, Kupujący zobowiązany jest oznaczyć przesyłkę numerem RMA, nadanym Kupującemu przez Autoryzowany Serwis po zgłoszeniu reklamacji.
- Za prawidłowy demontaż, opakowanie i zabezpieczenie Produktu na czas transportu do Autoryzowanego Serwisu odpowiada Kupujący. Gwarant nie jest zobowiązany do pokrycia kosztów demontażu oraz zakupu materiałów, umożliwiających właściwe zabezpieczenie Produktu.
- Odpowiedzialność za organizację transportu związanego z obsługą zgłoszenia reklamacyjnego na Produkt objęty gwarancją, tj. obejmującego przesłanie przez Kupującego Produktu z miejsca jego użytkowania do Autoryzowanego Serwisu, a także zwrot Produktu po zakończeniu procesu reklamacyjnego do miejsca wskazanego przez Kupującego, ponosi Gwarant.
- Koszty transportu związane z obsługą zgłoszenia reklamacyjnego na Produkt objęty gwarancją, tj. koszt transportu Produktu z miejsca jego użytkowania do Autoryzowanego Serwisu oraz zwrot Produktu Kupującemu po zakończeniu procesu reklamacyjnego do miejsca wskazanego przez Kupującego, ponosi Gwarant.
- Gwarant zastrzega sobie prawo do obciążenia Kupującego poniesionymi kosztami przeprowadzenia procedury reklamacyjnej w przypadku, gdy po dokonaniu ekspertyzy w Autoryzowanym Serwisie Produkt okaże się sprawny lub uszkodzenie nie będzie objęte gwarancją.
- Wadliwy Produkt, który decyzją Autoryzowanego Serwisu został wymieniony na nowy lub inny egzemplarz, staje się własnością Gwaranta (dotyczy to również wadliwych, wymienionych podzespołów i akcesoriów).
- Niniejsza Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza i nie zawiesza uprawnień Kupującego w przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową. Kupującemu przysługują z mocy prawa środki ochrony prawnej ze strony i na koszt sprzedawcy. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu niezgodności rzeczy sprzedanej z umową niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
Zgłoszenie awarii
Krok 1
Wyślij zgłoszenie
Wyślij zgłoszenie pod adres: serwis@vidis.pl. Im więcej informacji podasz w zgłoszeniu, tym szybciej będziemy mogli je przetworzyć i powrócić z odpowiednim rozwiązaniem.
Szczególnie pomocne może okazać się załączenie zdjęcia lub filmu, prezentującego występujący problemem.
Sprawdź, co powinno zawierać zgłoszenie gwarancyjneKrok 2
Poczekaj na kontakt
Po wysłaniu zgłoszenia otrzymasz potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia przez Serwis, wraz z nadanym numerem RMA oraz instrukcją dalszego postępowania.
Jeśli zdalne rozwiązanie problemu okaże się niemożliwe do wykonania, zostaniesz poproszony o przygotowanie produktu do wysyłki do Serwisu.
Wszystkie produkty marki ViSHAPE objęte są gwarancją door-to-door.
Uwaga! Serwis przyjmuje tylko przesyłki zarejestrowane i oznaczone numerem RMA. Nieoznaczenie przesyłki numerem RMA może spowodować odmowę przyjęcia jej przez Serwis lub opóźnić obsługę zgłoszenia.
Krok 3
Otrzymaj sprawny produkt
Nasz Serwis zweryfikuje zgłoszenie, a następnie dokona naprawy lub wymiany produktu na nowy, wolny od wad.
Co powinno znajdować się w zgłoszeniu awarii:
- Nazwa urządzenia.
- Numer seryjny urządzenia.
- Data zakupu.
- Dokładny opis awarii.
- Dokładny adres, spod którego będzie odbierany reklamowany produkt.
- Numer telefonu.
- Dodatkowe informacje - dokumentacja zdjęciowa, itp.
Serwis VIDIS SA
ul. Logistyczna 4,
55-040 Bielany Wrocławskie
tel: +48 71 33 880 20
email: serwis@vidis.pl
Serwis czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-16:00